Betalen
Betalen & Fa-med
De rekening
De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code.
Betalen en Fa-med
In onze praktijk zorgen wij liever voor u dan dat we veel tijd besteden aan onze financiële administratie. Daarom dragen wij het versturen en innen van de nota’s over aan Fa-med. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties en werkt inmiddels voor duizenden zorgaanbieders zoals tandartsen, orthodontisten, huisartsen, fysiotherapeuten, psychiaters en dierenartsen.
Wat betekent dit voor u?
De nota van onze behandeling of verrichting ontvangt u van Fa-med. In sommige gevallen wordt een nota eerst ingediend bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt dan alleen een (rest)nota voor de kosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed.
Digitale facturatie via www.notavanfamed.nl
Kiest u voor digitale facturatie, kijk dan op nota van Fa-med voor een overzicht van al uw nota’s en persoonlijke gegevens. Dien hier ook direct uw nota in bij uw zorgverzekeraar. Als u zich aanmeldt voor FiNBOX (gezamenlijk initiatief van ABN AMRO, ING en Rabobank), dan zet Fa-med de eerstvolgende betalingsopdracht automatisch voor u klaar in uw internetbankieromgeving. U hoeft dan alleen nog akkoord te geven en heeft nergens meer omkijken naar.
Op tijd betalen
Vergeet niet om op tijd uw nota te betalen. Dit scheelt u geld en veel ergernis. Fa-med hanteert een betalingstermijn van 30 dagen na notadatum. Lukt het u onverhoopt niet om op tijd aan uw betalingsverplichting te voldoen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met Fa-med via 0900-0885* of ga naar notavanfamed.nl.
Vragen over uw nota?
Heeft u vragen over uw nota? Op veel vragen vindt u hier al antwoord. Staat uw vraag hier niet tussen, meldt u dan aan bij notavanfamed.nl of bel 0900-0885*.